torstai 10. lokakuuta 2013

Hajatelmia

Mun blogista on uhkaavasti tulossa leivontablogi! Eikä se ny suinkaan ollu alunperin tarkotus :D Tännehän piti tarinoida kaikkee mahollista maan ja taivaan väliltä...

Tänään oon oikeestaan ollu aika hyvillä mielin- uutta on ilmassa! Elämä ei ookkaan sitä samaa, tasapaksua kivun sävyttämää selviytymistä päivästä toiseen. 

Menin uteliaisuuttani käymään kiropraktikolla :) Suurin potku asiaan oli varmaan se, että sain Julialta lahjakortin sinne :D Julia on saanu apua kipuunsa sieltä, joten tietty mua kiinnosti, jos mäkin hyötyisin siitä jotain. En oikeestaan tienny kiropaktiikasta mitään ennen kun kävin luennolla, joka oli välttämätöntä ennen kun edes pääsi tutkimukseen. Olin melko skeptinen, mutta utelias vielä sen luennonkin jälkeen, mut aattelin et kyllähän mä meen, katotaan mitä se setä tekee :P 

Piti täyttää esitietolomake, jossa kyseltiin kolotukset ja loukkaantumiset yms. Sit otettiin kuvaa edestä ja sivusta ja katottiin seisonko tasan jaloillani, vai onko painoo kovasti enempi toisella jalalla. Yllättävän vähän oli eroo, vain 3,4 kg. Täti tutki vielä jollain laitteella lihasjännityksiä ja hermotoimintaa juuri selkärangan vierestä. Sit se kiropraktikkosetä hipelöi ja kopeloi ja väänti ja veivas mun rankaa. Ens kerralla pääsen kuulemaan löydökset ja hoitosuunnitelmaa/suosituksia. Viimeseks setä rusautteli niskaa kumpaanki suuntaan. Se oli kyllä aika vinkeetä. Melkoinen ääni niskasta kuului ja toiseen suuntaan ihan pikkasen sattui, mut ihan hetken vaan ja oikeesti tosi vähän. Sillä hetkellä ei tuntunu oikeestaan sen kummosemmalta. 

Mut sit ajelin Heseen tortillalle ja istuin pöydän ääreen... Nostin kädet pöydälle ja ihan kirjaimellisesti tunsin, kuinka veri virtasi holonaan suonissa :D Se oli jännä tunne. Enhän mä tiiä oliko se veren virtaamisen tunne, vai mitä se oli, mut siltä se tuntu. Ja oli jotenki kevyt olo koko päivän. On muuten edelleen. Mulla on ollu lähes jatkuva niska-hartiasärky ihan nuoresta tytöstä saakka ja ellei oo särkeny, niin on ollu kuites semmonen jumitunne hartioissa. Eipä oo nyt :) Joo, kyllä, olen käyny hierojalla kymmeniä kertoja ja syöny kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja... Vinkeetä. Meen ens viikolla uudestaan, katotaan mitä sit tapahtuu ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti